Prekära gemenskaper
Årets upplaga av Sydneybiennalen är en starkt platsbunden och fysisk konstupplevelse, som efter att ha varit öppen i 10 dagar endast är tillgänglig online.
Årets upplaga av Sydneybiennalen är en starkt platsbunden och fysisk konstupplevelse, som efter att ha varit öppen i 10 dagar endast är tillgänglig online.
Den 11:e Gwangjubiennalen breder ut sig på ett stundtals okoncentrerat sätt, men lyckas utan storslagna gester ta sig an angelägna frågor i nuet.
Årets Sydneybiennal tar fasta på alternativa former för kommunikation och liv, fjärran från de politiska protester som kännetecknade biennalen för två år sedan.
Trots Sydney-biennalens uppmuntran att fantisera om andra världar, visar många av de medverkande konstnärerna att de är väl så upptagna av att påverka konkreta politiska realiteter.
Det nye Hvedekorn ankommer poetisk fornyet med billedkunsten ved sin side og åbner talrige spændende døre. Man savner den ene, hvor håbet om fremtiden findes.
Kusligt när Martin Jacobsson utforskar bildens negativitet i den artificiella intelligensens epok.
Det flyter over av loppismateriale og fortvilelse i Kier Cooke Sandviks utstilling på Podium.
Skirt och vackert när Esse-Li Esselius experimentella polaroider från 1970-talet visas för första gången.